torsdag den 9. oktober 2008

Ny-positivisme

kære læser
når jeg ser på mine første indlæg på min blog synes jeg at jeg ind i mellem er en forfærdelig sur mand. Og nu skal det være slut!
Mit nytårsfortsæt er ikke at være sur. Jeg vil være positiv!
Så selv om min udmeldelse af DJBFA er lidt sur skal der også være plads til eventyr. Der er allerede et om den forunderlige musik på dette sted og der kommer måske flere!
Der skal nu også være noget fra det virkelige liv, selv om vi befinder os i cyberspace.
Så denne blog skal i fremtiden bruges til at fortælle om hvad jeg går og laver i stedet for kun hvad jeg tænker. (hvis jeg gør det)

Her er en art kalender:

Thomas Negrijn og jeg arbejder på vores næste CD - efterfølgeren for BLUE - SLOW DOWN. den bliver ikke så slow som den første, har vi lovet os selv! Vi pudser det kompositoriske af nu og begynder indspilningerne snart.

Min opera DE SYV DYDERS HUS med tekst af Hans Kragh-Jacobsen er FÆRDIG!!! Og skal opføres af Musikdramatisk Teater med premiere 12. marts 2009. Det er fantastisk at skrive et så stort sammenhængende værk. jeg har arbejdet på den siden efteråret 2005 og en gang imellem blev jeg træt af det skrigeri (indeni mit hovede). Så blev jeg formand for DJBFA og SÅ SKREV JEG OPERAEN FÆRDIG!
Operaen er en fortsættelse af Brecht/Weills opera/ballet DE SYV DØDSSYNDER og skal opføres sammen med Bernsteins "TROUBLE IN TAHITI". Jeg glæder mig til at høre musikken uden for mit hovede.
Min opera er skrevet for 40 mands orkester. Det skal nu omarrangeres til en meget mindre orkesterbesætning.
Det bliver en udfordring, som jeg synes er enormt spændende. Jeg har tidligere omarrangeret masser af musicals til mindre besætninger. Engang lavede arrangerede og spillede jeg My Fair Lady med jazzkvartet med guitar. Poul Halberg og jeg havde MEGET at lave i den forestilling!

I øvrigt skal De syv dyders hus opføres senere med fuld besætning (2011).

Det næste jeg skal skrive er musik til en kortfilm. Musikken skal skrives og spilles af strygekvartet og klaver.Og de medvirkende er Nulle og Morten thunbo. Jeg glæder mig til at begynde arbejdet her i oktober.

På Spil-Dansk-Dagen skal jeg spille med Janne Lærkedal og Bente Kure.
Min librettist (det er en der skriver teksten til operaer) Hans Kragh-Jacobsen har vundet KODAs tekstpris, jeg har lavet en melodi (der ikke vandt konkurrencen) til Hans' tekst og den blev indsunget af Janne. Så på Spil Dansk Dagen bliver der en slags uropførelse på denne dejlige sang med en tekst, der åbenbart er faldet nogen for brystet i DR.

I november og december skal jeg spille Vinterrevy med Thomas Mørk, Pernille Schrøder og Henrik Lykkegaard i Ålborg og det bliver rigtig fornøjeligt. Der er allerede udsolgt. Der bliver i samme periode en lille gæsteoptræden som kapelmester på Folk og Røvere i Kardemomme By. Det bliver som altid meget hyggeligt.

I januar er det igen PH der er på programmet. Vi spiller på Arbejdermuseet i Rømersgade. 7 forestillinger om ugen i hele januar.

Ind i mellem skal jeg så som alle andre være aktivt jobsøgende (nej, jeg bliver ikke jagtet af Hjort'en) men er jo stadig vild med at spille og skrive).


PS jeg glemte at fortælle at min ven maleren og sangeren Claus Havemann har lavet et pragtfuldt cover til Fredsmesse CDen, der udkommer i løbet af efteråret.

Ingen kommentarer: